torsdag 26 april 2012

Efter regn kommer sol

torsdag 26 april 2012
Min solskenspojke är tillbaka! Efter en farligt gnällig gårdag har Emil idag varit sitt strålande glada jag igen. Positiv är han också:

Jag: Idag ska vi städa på Högbergsgatan.
Emil: Yeey.
Jag: då får du fara till Johanna!
Emil: Yeey.
Jag: sen ska vi sova hela natten!
Emil: Yeey.
Jag: men nu får du underhålla dej själv en stund här på mattan
Emil: yeey.

Alltså jag vet inte, men det känns nästan som om våra konversationer är lite enformiga ibland. Och framförallt: varifrån har gossen fått sin positiva käckhetsattityd?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter lite som om han hade en utvecklingsfas. Sådana kommer det fler av. =)

Hanna sa...

ja, kanske det! Måste dock medge att solskenspojken är mycket kivogare än gråtochskrikpojken.