torsdag 14 juni 2012

Alltmöjligt

torsdag 14 juni 2012
Parkhäng picknick arbetsintervju undertecknande av arbetsavtal promenad in the old hoods grillning sommarsallad på terassen i bästa sällskapet jordgubbar rosevin samtal från ukraina. Bland annat det har dagen innehållit. Och som gräddet på moset (vad är det för ett uttryck egentligen?) somnade min son i sin egen säng. För sej själv. Utan timmar av gråt och skrik. Ibland är livet godare än man vågar hoppas på.
Nu ska jag krypa ner i min säng med min chick-lit om barnmorskan Cecilia Lund. Lite ursäktar jag mej allt för att jag läser "sånt skräp" och varje gång irriterar jag mej på det. För närmare diskussion och intressanta tankar om genren, läs här.

2 kommentarer:

Prinsessan Heidi sa...

Kloka människor som anställde dig. Eller som det nuförtiden ska heta i alla hopplösa floskelspäckade texter jag översätter: kloka människor som rekryterade dig :)

Jee parkmyset var supermysigt, och det var härligt att träffa solige lille Emil!

Hanna sa...

Hihi, tack fina du!
Jo, parkhänget var såå superkiva! Fina barn och fina mammor!