tisdag 3 juli 2012

Min exklusiva smak

tisdag 3 juli 2012
Man är väl lite tveksam gällande exklusiviteten i sin smak då man sticker iväg på shoppingrunda till Prisma. När man väl där hittar snygga kökshanddukar bestämmer man sej ändå för att slå till, trots att Prisma kanske aldrig annars är ens first choice. Men döm om min förvåning då jag efter att jag hade betalat mina uppköp (en riktig förortsmamma som storhandlar på Prisma. Det ni!) märkte att jag pungat ut med 109 euro för två kökshanddukar. Say whaaaat? För en bråkdels sekund hann jag fundera om Prisma faktiskt har blivit designvaruhuset med stort D och ifall jag bara skulle hålla käft och låtsas som att jag är en av domdär människorna som köper kökshanddukar för 109 euro som andra köper gröt. Men sen hejdade jag mej och insåg att 109 euro för kökshanddukar från Prisma är vansinne och sedan visade det sej att det var 10 gånger för högt pris och jag fick mina pengar tillbaka.
Då jag slängde handdukarna i maskinen för tvätt kunde jag dock inte låta bli att tänka att jag bykar 109-euroshanddukar och var med ens lite extra vaksam för att det skulle bli rätt.

Inga kommentarer: