tisdag 10 juli 2012

Nervvraket

tisdag 10 juli 2012
Då jag inte får sova. Alls. Då jag måste vakna&stiga upp/amma en gång i halvtimmen hela natten igenom. och då jag måste äta frukost med skrikande barn i famnen och mitt knäckebröd smulas sönder i min hand och tomaten landar på golvet och osten i skrikande barnets hår och barnet inte ser humorn i det utan bara piper och piper. och då ingen dammsugit efter festen i lördags så att man inte kan gå barfota hemma utan att det känns lite äckligt. och då jag inte kan dammsuga för att barnet gallskriker så fort jag inte ammar det. Då blir jag ett nervvrak.


6 kommentarer:

Jessica sa...

huj vad det låter jobbigt jo! hoppas du får någon lättnad mycket snart, om så bara i form av att barnet somnar och du får t ex choko... krafter!

jro sa...

Oj kära nån. Hoppas ni kan ta er en riktigt lång tupplur idag. It can only go up from here, liksom. Kram!

Cam sa...

oh no :( Hej be om remiss till sömnskolan i Ekenäs. Det behövs barnäkarremiss så om ni går via rådgivningen måste ni be dem remissa till barnläkare som remissar dit. Om man går privat till barnläkare får man remiss direkt så det är lite snabbare.

Hoppas du får vila lite under dagen nu i stället, kram!

Prinsessan Heidi sa...

Oj Hanna, det låter asjobbigt. Hoppas det ordnar sig med vila illa kvickt! Kram vännen.

Anonym sa...

oh, minns detdär så väl, sympatikramar! Jag minns en natt då jag hade två ungar som vaknade titt som tätt. Till slut skrattade jag mig igenom natten, då det hela var så absurt. När den ena tystnade, började den andra. Man borde ha fått mitt springande på film. Int för att det tröstar mycket, men det blir bättre, jag lovar. Och tills dess låter camsans förslag ganska bra, om nätterna är helt omöjliga. Många kramar, Bansku

Hanna sa...

Tack för sympatierna, de behövdes verkligen! Hoppas hoppas förra nattens brasovande är en ny trend!