måndag 13 augusti 2012

Biblioteksvinsten

måndag 13 augusti 2012
Idag har jag besökt ett bibliotek för första gången på sisådär ettochetthalvt år. Jag brukar undvika bibban, mest för att det alltid blir så dyrt att återlämna försenat material. Idag tog jag mej i kragen och tänkte att det som vuxen förälder nog var dags nu att utnyttja denna fina gratis medborgarservice. Med käckt mod stegade jag in, hittade det jag sökte, och uppsökte därefter kopiatorn. Tänkte sätta det sura äpplet i vrångstrupen då jag såg att en A4 kostade 40 cent - ett rent och ramt rån, men insåg snabbt att 40 cent trots allt är sjukt billigt i jämförelse med vad det brukar kosta då jag lånar saker på bibban och öppnade därefter gladeligen börsen. Efteråt kändes det nästan som att jag sparat pengar genom att kopiera hellre än låna. Win-win.

Inga kommentarer: