tisdag 11 september 2012

Snällhetsdagen

tisdag 11 september 2012
Idag skall vara en snäll dag, insåg jag just. Barnet sover tupplur ute på gården och jag har planerat in att under den underbara stunden göra följande: jobba, dammsuga, duscha, plocka ur och in i diskmaskinen, sortera tvätt, sortera barnets kläder, surfa och ta det lite lugnt. Och alla ba hur länge sover ungen egentligen? Då jag tog en närmare titt på listan insåg jag att jag kommer att hinna med max två grejer under denna tupplur, och bestämde mej för att jobba lite, surfa och allra mest ta det lugnt. Man måste vara snäll med sej själv ibland.

Source: etsy.com via Hanna on Pinterest

4 kommentarer:

Cam sa...

Så rätt! Man nåste vara snäll mot sig själv. Den där listan hinner man ändå aldrig beta av så lika bra aatt inte ens försöka för man blir ju bara utmattad av det.

Hanna sa...

My point exactly.

Evis sa...

Låter som om du är en mycket klok kvinna Hanna!

Hanna sa...

Höhl, man har sina moments!