torsdag 20 december 2012

Hjärnan, hallå!

torsdag 20 december 2012
Alltså ibland. Ibland fattar inte jag hur min hjärna riktigt fungerar.
Exempel:
Det är ganska tungt med jobb & ett litet barn som sover ganska sällan och ganska lite. Jag har så att säga väldigt lite egen tid. Då föreslår min hjärna följande:

- vi lagar väl egna julkort i år igen, va?
- vi har ju inga julgranspynt, men det är väl trevligast med hemgjorda?
- vi har heller ingen julduk att kläda vårt bord med till julmiddagen. Kanske vi sku trycka ett eget mönster till en?
- det blir ju inte så mycket julklappar i år, men de vi ger, de lagar vi väl själva, eller hur?

Med ca en timme om dagen tid för dessa moment. Alltså Vad tänker jag egentligen?

Men nu har jag lagat alla julkort (heads up peeps, de är knappast i er postlåda före nyår. så att ni inte har era hopes up för mycket) och vi har åtminstone 4 prydnader, snart 5 att hänga i granen (less is more eller hur det nu var) och julklapparna har jag tänkt att lagar sig själva medan jag vilar lite. Kan dock vara att jag måste lägga mej platt och köpa en duk från butiken.

5 kommentarer:

Cam sa...

Wow! Du är min kreativitets- och pysselidol!

Hanna sa...

Haha, tack. Vi skall dock inte ropa hej innan allt j**la pysslande är över.

jro sa...

Alltså. Trycka tyg? Och göra egna julgransprydnader?

Okej, jag pendlar nu mellan två kommentarsmöjligheter här. Den ena lyder "du är galen, kvinna!" och den andra tycker det trots allt är så coolt med ditt pysslande att jag nästan överväger att lägga in en beställning på nån cool hemgjord fancy julklapp. Jag menar, då chansen nu finns liksom.
Så kanske det blir en kombination: håller med Camsan om att du är min pysselidol men lite galen är du nog allt också ;)

Prinsessan Heidi sa...

Taking julpyssel to the next level! Härregud Hanna, du är ju kreativitetens moder. Fast jag misstänker också en gnutta galenskap :P Kram och god jul!

Hanna sa...

Haha, ni är lustiga! Men pyssel is my middle name ;)