måndag 3 december 2012

Ljus och servetter

måndag 3 december 2012
När jag var liten och vår familj skulle på bjudning hade vi alltid med oss ljus och servetter inpackat med nåt nätt lite band runt. Jag tyckte det var en pinsam och ointressant gåva och vi hade alltid samma sak med oss, år efter år.
Hemma här i vår lilla familj aktualiserades detta i helgen då vi var bjudna till våra grannar på glögg. Innan jag visste ordet av kom jag på mej själv att tänka ja, humm, ja kanske vi sku ge ljus och servetter?* Man ba w.t.f. Som tur kom jag på bättre tankar på direkten.

Ironiskt nog var det samma helg som jag tänkte ge bort ljus och servetter som min son lärde sej säga ordet kakka.


*alltså inget fel på varken ljus eller servetter, det känns bara lite väl mycket som en kombination av min mamma och år 1992.

3 kommentarer:

Cam sa...

haha, "kakka", härligt! Var det det första ordet?

Nora sa...

Glöm inte ljusmanschetterna!

NE (den äldre)

Hanna sa...

Camsan: Haha, nå, hn har nog sagt mamma och (l)ampa tidigare.

Nora: Hahaa!