måndag 17 december 2012

Roliga tips tas emot med tacksamhet

måndag 17 december 2012
Om natten har varit vidrig (igen!* se-ri-öst.) då måste dagen bli bra och innehålla roliga moment. Såna är reglerna. För Annars.
Och roliga moment måste vara annat än köpa frimärken, skura ugnsplåtar, mejla och gå till parken. Förslag?


*eftersom dethär är min blogg får jag klaga litelite på att våra nattraivare är så oerhört tunga, långa och svåra. I en veckas tid har vi varit vakna mellan 2 och 5 på ett ungefär och Emil vrålar som stucken. Jag bär vyssjar pajar läser bok ger mjölk ger vatten ger tutten håller hårt i famnen låter honom krypa runt på golvet en stund, ja allt, men han bara vrålar. Till slut somnar han sittandes i min famn på soffan, där vi båda sedan tar nån timmes lur innan det blir morgon. Ingen är pigg. Emil är dock, otroligt nog, glad ändå. Vilket är annat än vad man kan säga om mej. Klagobrev slut.

9 kommentarer:

camomilla sa...

Låter tungt! Hoppas det blir bättre snart.

Hanna sa...

Jo tack, allt är väl bara faser.
men jo, jag hoppas det går över fort, gärna redan i natt!

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elisabet sa...

Nå alltså, nu känner jag med dig. Sömn är något som jag kan. Om nattsömnen blir blä, finns det då nån stund under dagen när du får halv timme eller en timme egen tid? Ifall ja, gör då såhär: Av med kläderna, dyk ner under täcket om det så är kl. 9, 10, 14 eller 18 på kvällen. En timme riktig sömn är guld jämfört med halvdålig vila på soffan. Lycka till!

Hanna sa...

Tack Bettan! Jo, jag är dålig på att ta mej själv dendär sovtiden, ska definitivt försöka imorgon!

jro sa...

Oj nej. Hoppas nätterna snart (helst genast) blir bättre! Och om ni behöver lite avlösning i någon form så vet du vem ni kan fråga. Kram!

p.s. saker att roa sig med en trött dag: se på TV, umgås med (helt blygsamt förslagsvis) mig, tejpa lite, youtubea weirda julsånger, läs en bok och ring ett samtal till nån kiva typ utan att ha nåt ärende utan bara för att snacka bort en halvtimme, eller spela nån galen musik och dansa bort en kvart.

Cam sa...

Äh vd jobbigt, hoppas det är bättre idag! Men om det tröstar dig så är du en rackare på wordfeud och jag håller på och går i bitar här när jag funderar på att slå tillbaks och det inte går.

Och tipset: KOm till oss och baka pepparkakor! Alternativt kom till oss och sov medan jag passar båda barnen :) kram!

Hanna sa...

JRo: Bra förslag! Gillar speciellt hänga med dej & tejpa! :D och tack för avlösningserbjudande! <3

Cams: Ja! När tänkte ni baka? Sku vara kul å hänga lite innan jul! Kramis!

Cam sa...

Vi kan baka nästan när som helst, typ onsdag, torsdag, lördag eller söndag så pick a day som passar :) På fredag tänkte jag försöka ta mig på jumppa under barnparkeringstid.