söndag 27 januari 2013

Ganska far from Zen

söndag 27 januari 2013
Igår var jag åter ute i länkspåret. Jag vet, jag tänker samma som ni. Igen? Och i detdär vädret?! Och när jag sprang förbi de tre andra människorna som också av okänd anledning begett sig ut i snöstormen tänkte jag att de säkert tänker att jag är en såndär som måste springa, busväder till trots. Och den tanken gav mig tillräckligt med tillfredsställelse för att kunna fortsätta springa och med hedern någorlunda i behåll komma helskinnad hem (because I tell ya, länken var vad man kunde kalla lite tung).
Det vore onekligen tillfredsställande att vara en som måste springa. Det ironiska är ju att det enda som kan få mej att uppnå detta länkzen är att springa lite mera. Så det får bli mitt mål för år 2013 - att komma ens lite närmare zen.

2 kommentarer:

Bettan sa...

Låt oss omedelbart få veta om du kommer till zen, jag har bestämt sagt att det bara är påhitt. Länk = forever pain. Måste få veta om nån vardagslänkare verkligen gillar det de håller på med...Duktigt att sticka ut i snöyra, poäng där!

Hanna sa...

Japp, jag skall meddela! Tvivlar dock själv precis som du...