fredag 22 februari 2013

Saker som kommer ur min mun, del 77

fredag 22 februari 2013
Jag gick mej ut på jeansuppköp. I JC fick jag mkt trevlig och kunnig betjäning. Var (och är fortfarande) på jakt efter gråa jeans. I JC tyckte tjejen att jag för det första köper 2 storlekar för stora jeans. Ba jaha? Okej, så jag klämde in min fluffiga lekamen i pyttepyttesmå jeansstackare, och ja, där ser man! De såg faktiskt rätt bra ut! Eftersom jag ändå inte var helt 100% nöjd med modellen tog hon fram ett par andra, stentvättade grå-ish jeans.

Hon: de här är sommarens mode!
Jag: Nja, det där är nog för ungdomligt för mej.
Hon: (skrattade lite förläget) eheehee, okej!

(tänkte därtill säga att 80-talet ringde och ville ha sina jeans tillbaka, men hejdade mej i sista stund. Att försöka sej på hipsterungdomslingo som var pop år 2011 kändes plötsligt helt jättefel i sammanhanget.)


Sen gick denna tant till H&M och köpte en bouclékavaj istället. Hej medelåldern, jag är här nu!

3 kommentarer:

Cam sa...

Haha, jag älskar att du sa att byxorna känns för ungdomliga för dig! Tänk, nu är vi där!

Hanna sa...

Mjo, sannerligen ett steg i en ny riktning.

jro sa...

Tänkte på dig igår då jag svängde på stan. Esprit har gråa jeans, ifall du ännu söker sådana. Och där brukar brallorna oftast inte vara för ungdomliga ;)