lördag 6 april 2013

Lycka & olycka

lördag 6 april 2013
Igår hade jag ingen konsertsalsbokning för idag (man ba WTF?!)*, ingen pianist, tappade jag min telefon i husets roskis, köpte jag sneda ben till pianot och levde i tron att jag inte får lön för idag. (kanske ganska lätt årets hittills sämsta dag)

Idag visade sig konsertutrymme plan B vara ett bättre alternativ än tydligen obokade plan A, fick jag höra fina ord om mina pedagogiska gåvor och mitt ledarskap, mitt repertoarval samt beröm för min sångröst (ibland känns det faktiskt himla fint med beröm), fick jag reda på att jag visst inte behöver arbeta gratis och fick världens största leende av min son då jag kom hem samt världens godaste hemburgare av min sambo.

Känns ju liksom rättvist att universum ger tillbaka det hen tar och inkluderar ränta.


*borde ju dock inte förvåna en då jag meddelar min förman, som meddelar bokningsansvariga, som lägger in i datasystemet som en fjärde person ansvarar för och som slutligen ska kvitteras av fastighetsskötaren, att det eventuellt kan bli nån miss i kommunikationen där. Byråkrati at its best.

Inga kommentarer: