måndag 20 januari 2014

Kölden, igen

måndag 20 januari 2014
Jag vet att ni vet att det är jefligt kallt hela frikkin tiden. Men idag, idag var det hemskthemskthemskt kallt där jag satt i soffan under min filt med min tekopp i handen och min mössa på huvudet och huttrade. Efter ett tag kom jag på att jag kanske borde kolla att batteriet säkert är påslaget iallafall. Och ser man på, iskallt och typ ofungerande. En snabbcheck genom husets alla batterier visade att inga batterier fungerade och med en blick på termometern, som visade 15,1 grader inomhus, kunde man konstatera KYLA i huset. Som den oerhört rediga kvinna jag är ringde jag sami och frågade nervöst what now tog jag saken i egna händer och gick till proppskåpet och fixade felet, och vips blev det lite varmare i det nerkylda huset. Ibland överrumplar min kavata företagsamhet mej totalt.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Kvinnor kan, själv! Bra gjort! :)

/Jessica

Hanna sa...

Ja, tack! :)