söndag 13 april 2014

Om jag skämdes ögonen ur mej då jag kom på mej själv? Svar: Ja.

söndag 13 april 2014
Vi pysslade påskpynt i helgen, min son och jag.
Exempel på dialog som utspelade sig:

Emil (efter 3 sekunder) : Färdig! Jee!
Jag (ser det lite slarviga resultatet): Nja, kanske du skulle vilja vara lite mer noggrann med färgen? Måla lite till...
Emil (bestämd, men glad): Nä! Färdig! Titta fint!
Jag (nervös och nästan svettig av att se att det inte kommit färg överallt): Mm. Men kanske du sku måla lite till SÅ DET BLIR JÄMNARE!?
...

Scen två:
Emil: Emil klipper! Jee, fint!
Jag: DU SKULLE INTE VILJA KLIPPA LITE RAKT OCH SÅ?
...

Om jag insåg att jag kanske var inne på "lite fel" spår med vårt pyssel? Svar: Ja.

Om jag försökte bättra mej idag vid vår pysselstund? Svar: Ja. (Men alltså svetten då det inte blir jämnt/rakt/som jag tänkt mej? Vi kanske måste tala lite om det nåt tag. )

(Om jag pysslade eget, omsorgsfullt och noggrant och jämnt pyssel då Emil sov? Svar: Ja.)


Inga kommentarer: