onsdag 28 maj 2014

Stora steg för den lilla människan

onsdag 28 maj 2014
Ibland sker det saker liksom lite sådär i smyg. Plötsligt bara står man inför olika faktum och ibland kan det hända sej att man fattar avgörande beslut på noll sekunder. Som idag, dagen som kommer att gå till historien som de stora framstegens dag. Helt utan förvarning visade det nämligen sej att jag ville börja använda etiketter i gmailen. Jag, som enbart haft alla mejl i inboxen (för tillfället 11872 stycken), kom på att jag ville skapa ordning och reda och skapade mej därmed en etikett för vissa mejl. (Alla ordningsnissar får en klump i halsen, magknip, hjärtklappningar, handsvett och paniktankar då de hör "alla mejl i inboxen utan varken etiketter eller folders", jag vet). Detta kändes så stort att jag genast ville dela denna glädje med den av mina närstående som jag visste skulle uppskatta detta mest av alla. Hen reagerade precis som väntat och blev både glad och upprymd.

Utöver detta glädjeämne verkar det onekligen som att detta är dagen då stordåd inträffar. Som imorse, då jag oförhappandes beslöt mej för att det var dags. Tiden var inne. Och så inhandlade jag en ryggsäck. Senast det hände var år 1996 på Kurres jakt och fiske i Vasa då jag just börjat ettan i gymnasiet. (Obs! Gymnasieryggsäcken är fortfarande hel, men det bör erkännas att den definitivt sett sina bästa dagar vad gäller renhet och fräschör.)

Vem kunde väl ana då jag vaknade imorse att detta skulle bli dagen då jag blev med praktisk ryggsäck OCH organiserade vissa mejl under en etikett? Livet upphör då aldrig att överraska.

2 kommentarer:

Fotograf Niklas Gerkman sa...

Ryggsäck FTW! (inte FreeTheWhales denna gång.)

Exaudio sa...

haha, men javisst. Har visat sig vara en ypperlig investering redan!