måndag 9 juni 2014

Detta har hänt:

måndag 9 juni 2014
Vi kom oss ner från Österbotten, om än något skakiga (jag) och trötta (Emil och jag). Vid tågbytet i Seinäjoki passade den unge Emilius på att testa mammas stresstålighet och rymde iväg så att jag inte hann hitta honom innan tåget rullade iväg från stationen. Som tur var han ombord på samma tåg som jag ändå och jag fällde några lättnadstårar. Sami kom hem från Japan medelst rökelse och myrra, en kör intog vårt hem i dagarna två och vi sjöng (lite ofrivilligt) transponerat högt. Därtill har jag tittat på Scandal på (internet)tv och skall snart ta mej an nyaste OITNB. Ätit på restaurang har jag också, målat lite hus samt tillrett lite pulled pork. Bakat sandkakor och läst Alfons har jag också.
Kan konstatera att livet är rätt gott just nu. Och vår Rhododendron blommar för fullt också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var liten annorlunda texten i början av året. Bra att allt hörs mycket bättre nuförtiden. Trevlig sommar för dig!
Hälsningar, ny blogläsare

Hanna sa...

Jo tack, livet går upp och ner. Ha en fin sommar du med!