torsdag 28 augusti 2014

Från leverlådsslem till Schönberg

torsdag 28 augusti 2014
Inte varje dag man får kombinera Arnold Schönberg med leverlåda i samma rubrik, minsann! *

Men hörni, vilken resa uppåt från leverlådsträsket med brödsmulor på diskbänken och högar med tvätt till klackisar, Farang och konsert denna dag har varit. Jag är mycket exalterad. Och konserten får fulla vakenhetspoäng! Var inte ens lite trött en endaste gång! Mitt eminenta sällskap sammanfattade Schönbergdelen med en fullträff: What just happened? För seriöst, så helknäpp musik. Så myschot att ja, man blir ordlös med mindre. Ett par gånger blev jag helt full i skratt trots det ytterst dramatiska librettot, för ja, detta är minsann underlig musik. Vågar ni klicka på detta?


Jag blev så till mej i trasan över allt det trevliga att jag beslöt mej för att bombardera Instagram också! Liksom, i detta livsskede, då det högsta kravet på livet en har är få gå ensam på Citymarket ibland, ja då kan ni tro att detta var en fullträffskväll på precis alla punkter.

*detta kast vågar jag nästan påstå att är större än förra årets tvära kast, från Pythagoras till trosor.

Inga kommentarer: