tisdag 26 augusti 2014

Leverlådsslem, Mänttä och ppt

tisdag 26 augusti 2014
Sami gav mej just en bit choklad med hälsningsfrasen "det är sen något slem från leverlådan på den". Men en är ju inte pito, så det var bara att inspektera, torka av och käka. Ifall ni ej hör av mej har jag kolavippat av leverlådsslem. (Alternativt av halsontet som skär likt 40 knivar i mitt svalg.)

Annat då? Har trotsat sjukdomen och varit en sväng till Borgå, fått se min utredning i tryck, försökt övertala en vän att resa till Mänttä med mej i höst (don't ask) samt försökt mej på att göra en Prezi. Det visade sig snabbt vara både krångligt och tidskrävande (ifall man inte vill att ens Prezi ska se ut som en övning för åk 3-4, det vill säga) och jag fick hålla mej till good old powerpoint (no commentz, plz). Liksom, år 2003 ringde och ville ha tillbaka sin moderna datapresentation för kostymklädda 40-åriga män. (Förlåt universum, jag vet att ppt är enbart pinsamt)

Nu ska jag sova Törnrosasömn i hundra år och tillfriskna från detta vidriga tillstånd av sjukdom. 

1 kommentar:

jro sa...

Haha, av alla de otaliga presentationer jag hört under kurser, seminarier och konferenser under flera år av vetenskapliga sammanhang har en (1 !!) varit gjord i Prezi. Så min erfarenhet säger att iaf i vetenskapsvärlden är PPT ganska så 2014 faktiskt. :) Dessutom gillar jag PPT eftersom saker där följer i en logisk ordning, tycker inte lika mycket om att man kan segla omkring och zoma in och ut. Logik och överskådlighet ftw. ;)