tisdag 19 augusti 2014

Throwback Tuesday

tisdag 19 augusti 2014
Okej, i en tidsmaskin i hambotakt reste jag denna nådens tisdag 7 år tillbaka i tiden. El Hambo på repertoaren fick ju en osökt att tänka på Irland år 2007 med Florakören. (lite feelis att Flora råkar åka på turné just idag, dessutom!) Så nu sitter jag här med världens största flin och bloggar och minns. Konstigt detdär, förresten, att det samtidigt kan kännas som igår och som en evighet sedan.
Eftersom jag bloggade redan då förtäljer min blogg följande:

#tbt, eller hur!

Det var då tider minsann, då jag dirigerade Flora och vi firade vappen och vann körtävling i Cork på Irland. Blev ju alldeles nostalgisk idag då vi började öva El Hambo idag med Eviva. Samma ställen som vi övade en triljard gånger då kommer vi att öva minst lika många gånger nu. (alla kan första altens stämma från takt 31!)
Detta bör definitivt firas, så denna kväll bjuder jag på en godbit från år 2007:

Bästa brudarna i stan, redan år 2007!

5 kommentarer:

Evis sa...

Hahaha, klockren bild! Salnar er! Kram

jro sa...

Ja, det var i sanning tider på Irland (och efteråt i det stora segerruset och inside-joke:andet också för all del). Med hö-frågor och smackande och vi vann... Fina grejer :)

Hanna sa...

Evis: jamen visst! :) Kram, hoppas du har det bra i bebisbubblan!

Jro: Tider är det rätta ordet!

Cam sa...

Alltså hahaha! Det var nog tider det! Jag blev också helt nostalgisk igår när jag plockade fram noten, och var helt fiilareissa över att få sjunga den igen! Sen fick jag ett samtal om att utsvulten bebis behöver mina bröst hemma. Så det är det andra tider.

Och den där bilden alltså, priceless :D

Hanna sa...

Camsteri: Höh! Nå, du hinner med i fiilisen ännu ;)
Och priceless är ordet!