fredag 19 september 2014

Slutledningsförmågan

fredag 19 september 2014
Konversation 1:
Jag: Nä Nu, Emil, får jag någå fel i huvudet av allt rådd här. Nu måst vi städa! 
Emil: Men jag vill int!
Jag: Men jag blir galen på detta rådd, nu städar vi upp innan jag får fel i huvudet!
Emil: okej...

Konversation 2:
Jag: Nu får du vara med pappa en stund medan mamma far till doktorn. Jag är snart tillbaka. 
Emil: Mamma e pipi!
Jag: Nä, jag ska bara på en kontroll, jag e int alls pipi, du behöver inte oroa dej.
Emil: Nä, mamma har FEL I HUVU å måst till doktorn. FEL I HUVU!

Hmm. Intressant slutledningsförmåga, detdär. Synd att han kanske inte är så långt ifrån sanningen iallafall.

5 kommentarer:

jro sa...

Så smart typ det där! Och rolig! 💚

Hanna sa...

haha, eller hur! Bra gener, helt klart!

Anonym sa...

Hanna, jag dör av skratt!!! Kram Liza

Hanna sa...

Hehe, Liza :) Han är allt en komiker, min son!

Anonym sa...

Och det bästa är när han drar den historien på dagis :)