måndag 22 juni 2015

Att resa med barn

måndag 22 juni 2015
Vår son är ju en sann resehjälte, inget gnäll eller kink trots lite sömn, lång dag, konstiga tider och hela den grejen. Andra var lite mer ur balans i ett skede av resan.

Imorse, där kring soluppgången, satte vår familjekaravan av mot spanska solkusten. På planet sov Emil sen en god lur, och jag själv likaså. Emil vaknade till, och började sträcka på sig i sitt säte. I samma sträckning tryckte han också lämpligt nog med foten på den öppnade tripen i stolsfickan framför sig och i nästa sekund var jag klarvaken. Strålen från sugröret var nämligen riktad rakt mot mitt skrev och i ett nafs var en nästan odrucken trip tömd i mina byxor. Sen fick jag sitta helt jävla plaskblöt i rumpan de resterande 2,5 timmarna.

Hahaha, kanske ni skrattar nu. Kan bara säga att det var lite midre roligt just då det inträffade. Faktiskt. (Att Sami kallade mej för mehuhousu/juicypants resten av dagen var, ja, vågat av honom. Där har vi ett riktigt praktexempel på living on the edge.)

Inga kommentarer: