torsdag 11 januari 2007

Positiv laddning

torsdag 11 januari 2007
+ Jag skriver referat. Ett färdigt redan. 1-0 till mej.
+ har börjat på inlärningsdagboken. snart 1-0 till mej.
+ har också övat å planerat kvällens övning litegrann. snart 1-0 till mej
+ köket är rent. 1-0 till mej
+ Ute är det fint väder. det påverkar mig positivt, alltså är det jag, och inte ute, som får poäng. 1-0 till mej alltså.
+ skatteverket har skickat mitt freelancekort HEM. Alltså behöver jag inte gå dit å köa och bemötas av sura miner. mindre jobb för mej, alltså poäng till mej. (Ja, det är helt logiskt!) 1-0 till mej.
+ har gjort upp en veckoplan så jag ska hinna med allt. den är dessutom helt fullt realistisk. 1-0 till mej och mitt fantastiska sinne för planering.

+poäng:7

- steg inte upp när väckarklockan ringde. 1-0 till sömnen.
- tangentbordet har slutat fungera som det ska. igen. 1-0 till datorn
- 2 referat kvar. 1-0 till studierna
- rautavaara ligger å ruvar i pärmen. har inte ens tänkt öppna mappen ännu. 1-0 till E-J och min slöhet.
- har inte sytt nya gardiner ännu, julgardninerna i all ära men dom går mej på nerverna nu. 1-0 till julen.

-poäng:5

______
Summa: +2 till mej. hyvähyvähyvä.


Idag har jag alltså positiv energi.


dagens pinsamma: snubblade på min egen fot imorse. Första reaktionen var naturligtvis "int såg väl nån?". Sannolikheten är ju inte så stor med tanke på att jag bor ensam på fjärde våningen... hur fumlig får man va?

Inga kommentarer: