torsdag 1 februari 2007

Hej hallåå!!

torsdag 1 februari 2007
Som trogen läsare av den svenska källan till absolut kunskap, vishet och stor insikt, nämligen Expressen, måste jag bara bli trött ibland. Ja, det händer sig att jag så gott som varje dag råkar surfa in lite på den sidan för att kolla in det senaste skvallret och andra onödiga nyheter för att jag till min egna stora förvåning tycks vara lite intresserad av Brittan, Paris, kronprinsessan Victoria och andra storheter och deras senaste upptåg. Men ibland, ibland fattar jag bara inte hur dom har pokka att skriva så mycket skit. Britney ses med en dricka från en känd snabbmatskedja i handen: Expressen: Brittan har fastnat i snabbmatsträsket! Please.
Eller som idag: Danmarks kronprins har pissat stående från sin båt mitt ute på havet. De utsökta skvallertidningarna har naturligtvis censurerat hans mandom och nu diskuteras det att "den lär ha varit stor...". Lite mercy här. Låt karln pissa om han är nödig och låt honom ha en hur stor eller liten grej som helst. Han är bara blivande kung, inte ett ufo.
För inte så länge sedan hade den eminenta kunskapsspridaren även en hel bildserie på kändisar som äter. Nyhetsvärdet verkade ligga i a) ATT dom åt, b) att dom öppnad munnen och GAPADE då dom skyfflade in käket och c) att dom såg HUNGRIGA ut. Hej hallå!


Menmen. Detta till trots är det högst sannolikt att jag fortsätter vara en trogen läsare även framöver. Men om jag skulle jobba på Expressen som kändisreporter skulle jag inte täckas berätta det för någon.

Inga kommentarer: