fredag 2 februari 2007

den lediga helgen stundar

fredag 2 februari 2007
Kaffe med Sanna. Och hör och häpna: hon ska flytta ti Hesa. Å vem sku ha trott det? Det tycks finnas nån hemlig lag och konspiration mot mej, eftersom ALLA min nära vänner flyttar från Åbo och jag blir kvar å pyöriä i samma piirejä. Såååå ofattbart slött. Hon är nu den femte i raden (av sex) nära å kära som drar kosan vidare. Detta innebär att jag bara har en god vän kvar i stan (och henne hinner jag aldrig träffa, för våra tider går alltid helt i kors). Kompisar, bekanta och övriga finns det ju många av, men de som känner mig, verkligen känner mig, slutar vara en del av min vardag. Helt haikee. Usch. Jag blev alldeles matt då Sanna berättade om sina planer. Pfff sa det bara i mej. Nu e jag reppana kvar här. När månne det blir min tur att gå?


Nåjåå. Ska fortsätta vara haikea och fundersam en stund för mig själv och medan min linssoppa blir klar ska jag dessutom äta mej mätt på karkki.



"sometimes I really don't know life at all"
Joni Mitchell, Both sides now

Inga kommentarer: