torsdag 22 mars 2007

Idag:

torsdag 22 mars 2007
är en bra dag. Äntligen en bra dag efter raden av ganska usliga.
Dagens plussar å minusar:

+poäng:

- Har fått gratis lunch. überbra med tanke på kontoställningen.
- lunchmötet ingav dessutom hopp om en bra konsert. kanske jag inte behöver ligga sömnlös trots allt?
- har uträttat många (två) administrativa uppgifter alldeles själv utan hot från högre makter.
- har rett ut studiepoängsgrejs. väldigt bra om det skulle klirra till lite i sture-kassan.
- har skrivit på uppsatsen.
- har hittat ett uni som ger de kurser som jag vill gå i höst. uuuutmärkt positivt. har fått framtidstro igen. jeij.
- råkade vara i butiken samtidigt som kvarterets ALLA spurgun. kanske inte så bra i sig, men det fick mig att inse hur fruktansvärt bra jag har det;
- är (oftast) inte full en torsdagseftermiddag. och är jag det så är det inte kvarlevor av onsdagens (eller tisdagens) fylleslag...
- luktar inte illa (strävar åtminstone efter det!). Dessutom har jag snygga, rena kläder utan spyor eller blod på.
- kommer ihåg att duscha alltid nu som då...
- har pengar att betala det som jag vill handla (=behöver inte leva på sossun eller handla på nåder för att butiken råkar ha en snäll kassatant)
- har ett liv. nåja, det kan ju alltid diskuteras. men pointen är den, att bredvid dessa utslagna människor ter sig mitt liv alldeles perfekt.
- har dessutom ingen mega-panik-det-knyter-sig-i-magen-stress idag. that's nice for a change.

-poäng:

- har inte skrivit riktigt tillräckligt flitigt på uppsatsen som snart är en vecka sen. arrrgh. (visserligen meddelade jag läraren i ett tidigt skede att jag knappast kommer att klara av deadlinen, men det känns ändå lite kakkit att vara sen med uppgifter.)
- höstens kurser är via ett öpu = DYRT. suck.
- fick just veta att sommarjobbet jag sökt gick till nån med utbildning. helt förståeligt, men skit för mej. Nå, jag sökte mest för att det sku vara kul att få jobberfarenhet inom det området och inte för pengarna, dom är redan tryggade via annat.
- har ingen tv-bild, för dom fixar någå antenn-nät i mitt hus = ingen ally idag. hmpf.
- många räkningar att betala och för lite pengar. vart fan har dom gått? fattar int.

Men en övervägande positiv dag är detta alltså. Efter ett litet hot från ovan skall jag nu uträtta min tredje administrativa grej idag.

hej å hå! Jag är på en rulle.

Inga kommentarer: