måndag 23 april 2007

Min måndag

måndag 23 april 2007
har inte varit särskilt olik andra måndagar, förutom att jag är förkyld å trött och INTE på jobb. Känner att jag måste ladda upp lite batterier inför äventyret nästa vecka. Iofs skulle jag säkert ha klarat av att hålla övning men det sku nog inte ha varit särskilt upplyftande för någon. Ändå känner jag mig lite olustig, för jag brukar vara riktigt ordentligt SJUK förrän jag stannar hemma från jobbet. Nästan som om jag skulle luras lite nu, för jag har bara snuva å ont i halsen... hmm.

Idag blev jag lite arg. I huset där jag bor är vattnet väldigt ofta avstängt (grr å hmpf) men oftast brukar det komma en varningslapp i trapphuset typ ett par dagar på förhand. Men inte idag. En handskriven skitig lapp mötte mig i trappan då jag kom hem imorse. "Väliaikainen vesikatkos" AAAAAAAARRRRGGH. Man vill ju kanske gäääääärna ha en kopp te eller kaffe till frukost. Samt gärna ha en liten kopp med vatten för handtvätt o dylikt. För helvete. När jag sen stack iväg till insten råkade jag av en slump träffa på gårdskarlen och plösligt fann jag mig själv sägandes några sanningens ord om att stänga av vattnet utan att förvarna. Detta är mycket olikt mig. Hutar typ aldrig åt någon ens lite främmande person, konflikträdd som jag är. Han såg lite rädd ut så jag var nog säkert ganska farlig. *grrrr* Det var nog bara den krigiska dansen som skiljde mig från Knyttet då han slogs med Mårran. (och inte bet jag nån i svansen heller, men ändå) Jag kände mig precis lika modig som Knyttet. *skitkova*
(nu skäms jag dock, tror bestämt att jag överreagerade lite, men just då kändes det jättehemskt att inte få te eller kunna tvätta varken händer eller tänder...)

Nu tänkte jag krypa ner under täcket med en kopp te och en kram. Å kanske en film.


*dagens ou nou: fällde min makeupkräm, såklart utan korken på, i golvet så att minst halva innehållet rann ut på vessagolvet. perfekt. Vad bra att den råkar vara jättedyr också.*

Inga kommentarer: