måndag 30 juni 2008

Kulturfyran...

måndag 30 juni 2008
kulturbloggen.com fanns denna utmaning/frågelista/whatever denna gång.

1. Vilka böcker ligger och väntar på att bli lästa hos dig?
- Boel Westin: Tove Jansson - ord, bild, liv. Har börjat på boken å läser den lite bit för bit...
- Judith Butler: Genustrubbel
- Khaled Hosseini: Flyga drake, samt a Thousand splendid suns
- Martina Lowden: Allt
- Nicole Krauss: Kärlekens historia.

ganska lång lista/stor hög... bäst att börja beta av småningom :).

2. Vilken film väntar på att du ska se den?
- Mamma Mia! såg den som musical ifjolåras. var väl helt okej.

3. Vilken kurs väntar på dig? Alltså: om det inte är någon kurs som väntar på dig undrar jag ju: vilken kurs skulle du vilja gå?
- 8th World Symposium on Choral Music i Köpenhamn 19.-26.7. Yey!!!

4. Vilken bok väntar på att bli skriven av dig? Om du skulle skriva en bok, vad skulle det vara för bok?
- min gradu-avhandling.... om man nu kan kalla det bok. måste dock bli skriven inom nsta år... om de finlandssvenska sångfesterna...

Att sånt.

Igår var det släktfest & vänkväll med A. Det senare var betydligt trevligare. Idag är det SEMESTER som gäller. lite lägerplanering borde dock skötas typ NU, eftersom jag inte kan vila fullständigt innan det är gjort. Ibland önskar jag innerligen att jag inte hade något samvete. andra gånger är jag dock rätt glad över att jag har ett sånt. just nu lutar det most definetly mot det första alternativet.


dagens oerhört viktiga fakta: jag har börjat köpa HYLA mjölk eftersom den står sej längre i kylen. Hejdå gammal mjölk som bildar klumpar i kaffet!

1 kommentar:

Din vän sa...

Kul att du hängde på. Nu finns en ny
http://kulturbloggen.com/?p=276
RS