söndag 29 juni 2008

Lägesrapport:

söndag 29 juni 2008
Är i Vasa IGEN. Å gudars vad jag hatar riksåttan för tillfället. inom en månad är detta den fjärde gången som jag genomlider skiten. Idag var jag dessutom ensam i bilen, vilken var ännu värre; med trevligt sällskap blir ju det värsta av ställen ett paradis.

Annars har det inte hänt särskilt omvälvande saker här; har bytt gardiner i sovrummet, städat klädskåpet å fixat å greijat lite hemma. och varit till IKEA.
Idag har jag dock endast ÄTIT, förutom mat också EN MASSA SKRÄP, och nu har jag värsta matmorkkisen. Det är inte särskilt upplyftande. Dock piggar min nya tunika och mina två nya par skor upp livet betydligt. Det kan dock te sig lite oroväckande att man måste stilla sin moraliska baksmälla med shopping och gläds åt saker, fysiska ting, istället för att bara vara nöjd med att jag e just jag.
På senare tid har jag dock ovanligt få gånger önskat att jag vore någon annan. Det tar jag som ett gott tecken.


Dagens irriterande moment: Vår soppåse hade läckt så det var en massa vätska i oidentifierbar färg på bottnet av hinken. det var en ytterst oangenäm upptäckt. ännu mera oangenämt blev det då jag insåg att jag, gräsänka som jag är, måste städa upp skiten själv. (om jag inte skulle vetat att ingen kommer att vara i lägenheten på en vecka, skulle jag galant med gott samvete ha lämnat skitgörat till nån annan, bättre städare. huslig som man ju är var detta dock inte ett alternativ denna gång, tyvärr.)
Dagens konstaterande: Det är knepigt att få en ny soppåse runt den gamla (utan att allt äckel hamnar utanför påsen) med enbart två händer. kanske är det därför det är så många som vill bo tillsammans med nån annan; för dom läckande soppåsarnas skull.


Fler spännande upptäckter ur mitt liv bjuder jag på en annan gång.

1 kommentar:

jro sa...

Hanna du är underbar! :)