torsdag 4 september 2008

FEGIS!

torsdag 4 september 2008
Åch vad arg jag blir på mej själv. Jag är såå feg. Jag är inte bättre än de jag kritiserar. Jag är überfinlandssvensk pellefjant som inte vågar säga rent ut. Istället lindar jag in mina ord och funderar om jag är tillräckligt diplomatisk nu.
Och här sitter jag nu, missinassen (vilket ju inte var planen, för planen var tidig läggdags pga tidig uppstigning imorgon), och skriver en arg text som är 4 dagar försenad och som kanske inte ens publiceras och där jag inte vågar säga rent ut vad jag tycker. Jävla tur att jag inte blev journalist. jag skulle inte klara av diplomatin.

jag vill skrika. jag vill säga ett sanningens ord åt en och annan. och jag vill provocera.

men istället skriver jag att saker och ting är trevliga och bra.

jävla mumintroll är vad jag är.


meningsfulls inlägg dethär, som handlar om något som ingen vet om.

*hemlig*


note to self: studiebokenstudiebokenstudiebokenstudieboken.STUDIEBOKEN.

2 kommentarer:

Anonym sa...

nåmen...du e ju nog ett ganska så mysigt mumintroll ändå :)

jro sa...

Just det (håller med Jutz)! Och dessutom så är diplomati underskattat! Man vinner mycket på det! :) Kram av den eviga diplomaten - feg eller inte...