måndag 8 september 2008

måndag 8 september 2008
R är tillbaka, det är måndag och jag ska göra vanliga måndagssysslor idag. Till måndagssysslorna hör studier, jumppa å kör. Det låter roligare än det är. Och egentligen är det roligare än det låter. Mystiskt.
Efter en helg som totalt tog musten ur mej skulle jag inte alls ha något emot att ha en "mellan söndag och måndag-dag", som en extra söndag. Men jag har hört att det inte går att fixa det. Ännu en uppfinning att sätta på to-do-listan, tillsammans med alla andra behövliga uppfinningar...

Om jag bara nu sku orka ge mej själv en fet spark i baken tror jag att denna dag har stort få-saker-gjorda-potential. Får se hur det går med den saken.



Viktig fakta: vi har polsk marmelad i kylen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kom på ett ordspråk: Hellre en fet spark i baken än en spark i den feta baken. Eller någo:)