söndag 21 september 2008

Fundering:

söndag 21 september 2008
varför är det så, att vissa stearinljus rinner å andra inte? Köpte några blockljus i höstiga färger som jag tände igår, och då märktes denna tendens extra tydligt. Trots att de vid första anblicken ser identiska ut, rinner det ena, men inte det andra. Det ena bildar en liten stearinpöl i mitten, medan det andra klåttar runt å har sej. Inte är det lätt.

Försöker fortfarande bli jag med att jag måste stiga upp i ottornas otta imorgon då sambon och hela hans familj stövlar in här nångång efter sju. Det känns nästan lite orättvist tycker jag. Om nån har råkat missa det, så är jag inte en morgonmänniska utan vill helst av allt bara dö då väckarklockan ringer, oberoende vilken tid på dygnet det är. Att vakna suger helt enkelt.

Imorgon ska jag ta min nya, coola datorportfölj, som jag fyndade på kirppis för 2 spänn, å pallra mitt sorry ass till insten å sitta där å mögla. Att sitta på insten och göra ingenting känns på nåt vis mera betydelsefullt än att sitta hemma å göra ingenting. Av någon anledning.
En viss IKEA lockelse lurar dock bakom hörnet, så vi får se...

Andra stora saker som hänt är, att Andra Avenyn har börjat igen. Nästa vecka börjar in fact väldigt många tv-serier på nytt. Bäst att se till att ha mycket tv-tid då och inte överanstränga sej med annat. Dessutom har jag bykat, bytt lakan och skrivit en to-do lista för nästa vecka.

nu blir det natt. bäst att gå å lägga sej så man får vakna imorgon igen.


Dagens: "hittade" ett par skor, som jag glömt bort att ja ägde idag. Betyder det att jag har för många par skor? Svar: nej, jag har för dåligt minne.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men du.. det där med ljus.. jag gillar inte blockljus som liksom får en mur runt veken. Till slut är det väldigt svårt att nå ner för att tända dem och så försvinner liksom veken till slut för att allt stearin inte hinner brinna upp.
I-landsproblem, jag vet, men det ÄR faktiskt ett problem!