torsdag 2 oktober 2008

Dagens grejer

torsdag 2 oktober 2008
Igår hade jag en nära döden-upplevelse. Jag höll på att inte få luft och orkade helt enkelt inte kämpa mera. Jag trodde jag skulle DÖ av skratt. Hittade av misstag bloggen Vad är grejen? och skrattade så jag kiknade. T.ex. inlägget om vad som är grejen med khaki eller inlägget om förtvätt. För på allvar; vem har nånsin använt förtvätt? Inte jag iallafall. (det är nu som ni ska säga att ni inte heller använder förtvätt, om inte annat så bara för att jag inte ska känna mej som världens lortgris. Eller, alternativt, så är det nu ni får svar på frågan som besvärat er länge; Varför Hanna alltid luktar lite illa? Jassåjahaa, hon använder inte förtvätt!)
Vad är grejen? innehåller massor med inlägg, så ifall ni har en stund över, och också trots att ni inte sku ha det, så rekommenderar jag starkt att ni kollar in detta. För medge, att ni fler än en gång undrat på ren finlandssvenska "vad juttun e" med vissa saker. (som t.ex. TEXT-TV eller artificiella smaker)

I övrigt har jag inget att komma med. Kommer inte ens på något att klaga på desto mera. Men, som tur är, går det alltid att klaga lite på vädret. Och idag ÄR vädret faktiskt störande, för man vet inte riktigt om det regnar eller inte. Har man upp paraplyet känner man sej definitivt som en idiot, för det känns inte som om det sku regna den minsta droppe, men fäller man ihop det, ja, då kommer det nåt lite halvvått i fejset iallafall. Kan inte vädret bara bestämma sej nu istället för att köra med nånslags mittemellanfas så att folket måste leva i ovisshet; regnar det nu eller regnar det inte liksom. Vad är grejen med det?

Inga kommentarer: