torsdag 4 december 2008

ibland blir jag förvånad

torsdag 4 december 2008
(ett litet fel har smygit sej in i rubriken: det borde stå OFTAST blir jag förvånad, men det ser så dumt ut så jag valde ibland istället. red.anm.)
Orsaken till denna förvåning är mitt sinne för logik. Några exempel:
  • Jag skall skriva hemtent, alltså börjar jag istället skriva på gradun. (lite oklart med logiken här, tror att det kanske kan vara något i stil med "skit i vad du skriver, huvudsaken ATT du skriver". eller nåt)
  • jag har tidig uppstigning, alltså går jag å lägger mej sent (logiken här är klar som korvspad: om jag inte går å lägger mej ikväll blir det inte imorgon lika snabbt)
  • jag har sjukt mycket att stå i med, alltså hänger jag på facebook (något oklar logik även på denhär punkten)
  • jag har sjukt mycket att stå i med, alltså skriver jag blogg. (solklar logik: att skriva att man har mycket att göra är lite v.i.p.-status och det måste man ha idag)
  • jag har sjukt mycket att stå i med, men om jag förtränger det så slutar sjukt mycket att existera. (helt logiskt nog, men jag är inte så säker på att metoden faktiskt fungerar, trots tappra försök i flere år)
Logik är helt klart min grej.

Inga kommentarer: