tisdag 6 januari 2009

årsskiftesförsäkringar:

tisdag 6 januari 2009
(aka Nyårslöften för dem så inte är så snabbtänkta på synonymfronten)
  • börja fotografera mera. gärna varje dag.
  • bli modig. Modig som i "en som inte faller för grupptryck, modeflugor eller annat".
  • börja leva mera dålighetsliv. Det passar liksom min karaktär bättre än duktighet.
  • att inte skjuta upp så mycket på to-do-listan tills i övermorgon. Eller åtminstone inte till nästa vecka.
Dessutom skall jag skriva blågg ofta. Och vara gälit kreativ. Men framför allt skall jag inte stressa med mina sylvestereder utan ta dagen som den kommer å vara tillfreds med grejer som kanske inte alltid är så värst trevliga. Som t.ex. nu, då jag inser att dagen är till ända och att jag kanske överskattade min att-göra-förmåga aaaningens, så tar jag det med ro och harmoni iallafall.


Dagens tips: Hitta en man som Robert att bo med. Då får ni t.ex. er ett gott skratt då ni säger att hans länkkalsonger ser ut som flicktrosor på rumpan: först blånekar han och sen ställer han sig framför spegeln och försöker kolla in sin rumpa i alla olika vinklar i rädslan över att ha en flickreve. Det är en syn minsann.


Ja, å P.S. kära blåggtanter som hittas på blågglista 1: BÖRI AKTIVER ER NU Å SKRIV NÅ I DIDÄ ARMA BLÅGGAN ERA, ARMA SÖTVATTENSPIRATER, annars e d typ skittrist å helt rotit. sådesså.

4 kommentarer:

Prinsessan Heidi sa...

Hej! Nu har denna blåggtant aktiverat sig, minsann! Urbra detta med blågg, absolut stencoolt och kreativt ;-) Jättekiva att läsa alla inlägg jag har missat, det var LÄNGE sen sist, har riktigt saknat dig och alla andra!!! Ser fram emot Tfors, kramulis!

Cam sa...

Ska HON säga som själv lyst med sin bloggfrånvaro flera veckor i sträck!! aktivera sig själv nu bara, tanten där!! Kram!!

jutz sa...

Hanna du e ju bara underbar! eller kunde man börja säga neder-naken i stället....hmmm, kan dock tolkas fel....hmmm :)

Hanna sa...

muahhahhaa!
Jo, men ser du Camilla det är ju så, att världen kretsar kring min napa, och nu när jag är tibax så kan jag inte begripa varför inte alla andra också är det.

Och helt klart funka min uppmaning. :) Tack sötisar. Det är så skoj att läsa om era liv. KRÄÄMSTERS!