tisdag 24 februari 2009

Aggressioner

tisdag 24 februari 2009
Har på senare tid märkt allt tydligare destruktiva tendenser i min annars så ljuva personlighet. Inte bara krånglande internet får mej att vilja kasta tallrikar i köket; det finns också andra saker som bringar fram denna charmiga sida hos mej.

Några exempel:
  1. Min gradu. Oh how I hate you right now. Seriously. H.A.T.E.
  2. Min gradu. Den kommer liksom ingen vart.
  3. Min gradu. Den kommer inte att göra världen bättre på något plan.
  4. ordet process. Död åt den som kom på att gradun är en process. jag SKITER i processen och vill ha en färdig produkt. Gärna på Nobelprisnivå.
  5. Svenskfinland. Just nu har jag lust att bita alla finlandssvenskar i svansen. Akta er!
Dessa 5 saker lockar fram inre aggressioner hos mej. Inte bara vill jag kasta tallrikar och bita i svansar, jag vill även morra åt barn och svära gamla tanter i fejset och rapa riktigt högt i Stockmanns kosmetikavdelningskö. Efter det vill jag gå runtruntrunt i en litenliten cirkel och muttra fula ord för mej själv.

Detta har alltså utvecklats till en fullkomligt fantastisk dag.

Inga kommentarer: