fredag 6 februari 2009

Välkommen till coola muijan

fredag 6 februari 2009
Temat "min långa stubin fortsätter." Var på vippen att ringa ett mycket argt samtal till tidningskoncernen för att meddela mitt missnöje med att tidningen jag prenumererat på de senaste 5 åren plötsligt inte infann sig på mattan i hallen igår. Jag blev helt förvirrad, visste inte längre vilken dag det var och tänkte beskylla dem för att förstöra tryggheten i vardagen och klanka ner som värsta gnällmuijan att stora tidningskoncerner ofta rånar sina läsare, luras och kör med bluff och båg hela högen. Ena riktiga roti-kärringar, anfäkta och anamma, arma sötvattenspirater! En liten röst flåsade dock i nacken och tipsade mej att först kolla min prenumerationsstatus på the mighty internet och sen ta till hårdhandskarna. So I did. Min prenumeration har upphört. Okej. He e lune. Arga muijan är nu coola muijan.

Jag är totalt impad av mitt inre lugn.

Inga kommentarer: