söndag 1 mars 2009

söndag 1 mars 2009
Mina cirklar är rubbade och ingenting är som det brukar:
  • Det är söndag och jag har studerat. På allvar. Senast jag studerade flitigt en söndag var typ 1995 då jag läste på finskaprov i högstadiet.
  • Det är söndag och det kommer inte Amazing race. Istället kommer det helidiotisk misstävling. DET är en sak som definitivt inte hör hemma i år 2009. Vem intresserar sej för traditionella skönhetstävlingar these days?
  • (en annan sak som inte heller har hängt med att det är 2000-tal är familjerestaurangen Rossos inredning. vinner enkelt tävlingen "fulast i stan".)
  • det är söndag och jag hörde mej själv tacka ja till mera jobb. vad har jag för fel?

Tragiska muijan från igår har förresten tagit en paus och gått i ide. (tror inte att hon är påväg därifrån under de kommande 25 åren, eftersom jag har bestämt att mitt liv härmed kommer att vara en dans på rosor.)

Livets mysterier 1: varför är det så svårt att sluta äta då man är mätt då det gäller pizza? Jag blir alltid illamående efter en pizza för jag kan inte sluta äta. gäller enbart pizza.

Livets mysterier 2:
varför är så att ivern att städa klädskåpet alltid slutar då 2/3 är klart?

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Hanna! Bestämde mig för att länka till din blogg nu. Jag läser den ändå alltid via Camillas. Du skriver så himla hjärtligt och underhållande :) Me like. Ha en bra dag!

Cillah

Hanna sa...

jeij, tackar! jag brukar å läsa din blågg via Camilla :) men tackar för ädden, äddaaa nu dej å. ha det gött!