torsdag 7 maj 2009

torsdag 7 maj 2009
Igår fick jag en underlig överraskning. Ett mejl från "Tartu mikkiin" damp ner i min inbåx. Tartu Mikkiin!! WTF?! Mejlet var en uppmaning att söka mej till Åbo torg kring Kristi Himmelsfärd för att ta vara på chansen att få sjunga karaoke på torget. Vänta lite nu... Skickar dom SÅNT åt mej?! Tror dom, på fullaste allvar, att jag är det minsta intresserad av att sjunga karaoke på torget? Eller att ens sjunga karaoke överhuvudtaget?!
Mejlet var adresserat till "Till alla våra vänner", "önskar YLE2". Lite klickar på vägen kanske? 1) Jag är inte YLE2s vän. 2) Ifall jag vore det, skulle dom känna mig well enough för att veta att I don't do karaoke. 3) Då skulle dom inte skicka såna uppmaningar åt mej. De uppmanade även mig att berätta för alla mina vänner. Hmm. Jag har på känn att det inte är särskilt många av mina vänner som frivilligt skulle ställa sej på torget och sjunga karaoke med en massa daijuga finnar. Liten magkänsla bara som jag har.

Inga kommentarer: