onsdag 6 maj 2009

jo nej vad heter det nu att dethäran att jåå

onsdag 6 maj 2009
Jag ogillar starkt såna fula utfyllnadsord. Själv använder jag dom alla (nästan). Andra störande saker som folk säger är interjuv. DET HETER INTE INTERJUV, DET HETER INTERVJU. Som min vän H påpekade är det ofta samma människor som säger interjuv som också tror att det heter Sveitch. Det heter Schweitz. Jag använder inga av dessa felsägningar. Någonsin. Dessutom heter det inte dokument om tv-program, det heter dokumentär. Ett dokument är något helt annat. Daijun. Fatta nu ren och lär er ert modersmål.

Egentligen hade jag tänkt skriva blågginlägg om nåt helt annat, men minns nu int för nå i världen vad det skulle ha kunnat vara och plötsligt som märkte jag att jag hade skrivit dethär. pfffft.

2 kommentarer:

CillahMedK sa...

Kryssar i rutan "Är av helt samma åsikt"

annie sa...

Samma här... hatar när folk säger sveitsch, lär dig LÄSA innantill liksom.
Till mina favoriter hör ju sen också:
"situationstecken"
-brellop, och alla avledningar därav
-studentdimension

Listan kan göras hur lång som helst men kommer inte på fler just nu...