tisdag 16 juni 2009

Angels and Demons

tisdag 16 juni 2009
Idag på stan:
AngelMe: Nej. inte köpa något. vara sparsam och medveten konsument
DemonMe: ba ååh. vill ha det och det och det och det. shoppaaaa!
AngelMe: Allt ser ändå trash och billigt ut. ba nejnejnej
DemonMe: just det. bäst att hädanefter bara handla dyra grejer
AngelMe: bäst att inte handla alls. miljöööön och spara pengar och duktigheeeeet
DemonMe: ska bygga upp heeeela garderåååbeen på nytt å ba handlar fancyga accessoareeeer.
AngelMe: vill inte se ut som billig dussingök som ba "jag läser mooodeblåggaaar å köper Acneee". ska inte köpa något.

jeps. köpte inte något och var sur som en blek fjortissnorunge för att jag inte är miljonär.
tröstade mej med chokladkaka. fattig tjockis eller rik smalis, ba vilken är du hellre?

4 kommentarer:

Cam sa...

den va lätt: rik smalis såklart! fast jag lutar nog också mot fattig tjockis efter kvällens glassorgie...

men rik smalis, det ska jag också sträva efter hädanefter :)

Prinsessan Heidi sa...

Jag sluter mig till klubben rik smalis, varför har vi inte tänkt på DET förr? Fast det kan ta en stund för mig efter typ seriöst turistshoppande (granpynt i form av keltiskt kors, anyone?) och ännu seriösare fudgeätande... det finns ännu en hel låda kvar, somebody help me! Bra att ha mål här i livet, dock :)

jro sa...

Fast kanske den fattiga tjockisen på allvar är lyckligare? Den har ju både fått äta gott och shoppa?!

Jag väljer rik snygging!

Hanna sa...

Jag har mest koncentrerat mej på detdär med ätande, så det betyder väl att jag valt fattig tjockis? (eftersom mat och karkki e dyrt these days att man blir rånad på kuppen)
men hah, jo rik (ganska smal) snygging (gärna smart också), det väljer jag med.