onsdag 7 oktober 2009

Hej blåggen

onsdag 7 oktober 2009
Jag har förlorat förmågan att vara rolig. Har försökt författa många inlägg nu, men dom blir sådär jättelame, sådär "idag har jag blablabla" ointressanta. Det finns massor jag kunde skriva om, t.ex. min händelserika söndag, då jag åkte buss till Pargas och bussbytet höll på att gå riktigt på tok, eller då jag steg ur bussen i Pargas, insåg att jag glömt telefonen hemma och att jag inte visste vart jag skulle gå, och började gå på magkänsla åt ett håll. För en som inte har ett lokalsinne känns detdär med magkänsla lite halvdåligt. Jag kunde också skriva om att jag med min koffert i bussen kände mej som Mr. Bean, då jag öppnade väskan och började plocka i allt jag hade fått. med flashbacks från dagen som gått satt jag och småskrattade för mej själv nu som då, och kom på mej själv med att bete mej som en galning (förklädd till Mr Bean dessutom). I övrigt gick bussresan hem till stor del åt till att frukta för mitt liv. Busschauffören satt å snarvlade i telefon utan handsfree nästan hela vägen, med en buss full med människor i ösregnet på en mörk väg. Överväger att ringa nånstans och klaga, anmäla honom till JO, i hemlighet skriva ut honom ur facket eller åtminstone få in honom i svarta boken. Enligt mamma är svarta boken nåt mycketmycket hemskt som man måste akta sej för. En reprimand i svarta boken kan leda till döden.
Men ja, det går inte att vara rolig i tider som dessa. och det är ju lite synd.

Inga kommentarer: