tisdag 29 december 2009

Den sakliga kvinnan

tisdag 29 december 2009
Idag ringde vår blivande hyresgäst till mig från en "privat nummer". Saklig som jag är, trodde jag att det var min mor, som också ringer från "privat nummer", och därmed svarade jag högt och tydligt Janssons Fiskeri med mera. Det uppstod en liten pinsam stund då den unge polis(!)mannen i fråga presenterade sig och jag blev medveten om att jag inte svarat med mitt korrekta namn utan med Janssons Fiskeri med mera och kände ett relativt stort behov av att rätta till denna lilla miss och bortförklara dethär småpenibla skämtet.

2 kommentarer:

jro sa...

Hahaha, jag dör! Skrattade så högt åt detta att hela familjen undrade vad som är så roligt att jag måste läsa högt åt dem alla. Så vi har nu alla skrattat åt dig, kära du. :)

Hanna sa...

haha, jånå det bjuder jag på ;)