torsdag 3 december 2009

Hushållet-jag 1-0

torsdag 3 december 2009
Ikväll har vi städat. (vuxenstädning, vilket innebär att man städar på torsdagar så att man kan njuta av helgen. *m-o-g-e-t*) Efter att Robert städat vessan (han städar alltid vessan, för jag är kuulemma lite slarvig) hittade jag ett städmedel frammeliggande, som jag inte hade någon aning om a) att vi hade eller b) var vi ens förvarade dylika städmedel. (mitt ansvarsområde är alltså generellt sett att hålla kolla på var vi förvarar saker).

I ett tappert försök att kompensera min brist på förvaringsfronten beslöt jag mej istället för att baka julstjärnor*. (alltså av färdig deg) Nånstans tyckte jag att jag hade läst att man gärna skall pensla med ett uppvispat ägg. Okej. Sagt och gjort. Nu har jag alltså lyckats "baka" fem friterade julstjärnor som luktar typ medvurst. yummy. På fakta. Vem misslyckas med att laga julstjärnor av färdig deg?

Hushållet vinner. Det är minsann tur att jag besitter andra kvaliteter.



*då jag använde "men jag har ju bakat och stått i" som argument mot att behöva städa köket tyckte Robert av nån anledning att fixa till 5 julstjärnor av färdig deg av någon outgrundlig anledning inte räknas som att "baka och stå i". Pretto.

4 kommentarer:

Stina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Stina sa...

fantastiskt! och vi kan joina i den mogna vuxenstädningen. vi städade oxå igår. suck.

Nina sa...

Hahah skön du är då.

Hittade hit genom att klicka på "nästa blogg", helt slumpartat alltså.

Tur jag hade.

Bättre lycka nästa gång med baket.

Hanna sa...

Stina: jobbigt med detdär vuxna.
Jotack Nina, måste göra ett nytt försök med baket. :)