onsdag 30 december 2009

Kära vänner!

onsdag 30 december 2009
Detta år har varit fantastiskt. A trip down memory lane förtäljer följande:

Januari:
Exaudio hade konsert och jag fick mitt första hål i en tand (som jag alltså lappat först nu, eftersom jag trodde att jag inte vågade då. under året har modigheten alltså ökat). Jag kollade också gärna på text-tv. Och på SATC och Greys. Vi vände på matbordet i köket.

Februari:

Jag var i Närpes och Robert sydde i en knapp. Vi hade rysk middag och diskade tills vår hud sprack efteråt. Jag tittade en del på tv och sen for vi till Tallinn och åt afrikansk mat. Jag bryggde kaffe direkt på diskbänken, alltså utan kopp under.

Mars:

Vi åt pizza och jag funderade över mitt karriärsval. Jag upptäckte att jag var rätt smal och köpte en kavaj. Uttalade ungdomsuttryck inför professorn och fyllde på salt i vårt tomma kar. På väg till prinsesspartyt lärde vi oss att hata Mattby.

April:

Var i Närpes, umgicks med gubbs och irriterade mej på Fejan. Kollade sjukliga mängder med Criminal Minds-avsnitt och festade loss en del. P-tangenten lossnade på mitt tangentbord och jag fick ett stort pris av Kulturfonden. En massa trevligt folk firade vappen hos oss och jag åkte väldigt mycket tåg.

Maj:

Dirigerade en konsert i Kimito och levde dekadent liv. Trodde på fjärilsvingar och var värsta partydjuret. Robert odlade mustasch och jag höll på att åka tåg till Joensuu och åt massor med mat i Sjundeå.

Juni:

Åkte på läger och blev fet. Robert försökte beställa en öl och jag firade iskall skärgårdsmidsommar. Jag mobbades för mina obefintliga muskler och levde grisliv för mej själv i lägenheten. Under månaden försökte jag skriva på gradun.

Juli:
Jag köpte Friendsboxen och levde stugliv. For på roadtripp med mamma och drack en hel del vin. Insåg att jag skulle bli Helsingforsare och grannen trodde att jag onanerade i hissen. Blev brun och gick på bröllop.

Augusti:

Jag attenderade cämp Närpes i Borgå och åt kex. Blev full i Korpo, köpte en ny cykel och flyttade till Helsingfors. Chefade som aldrig förr över flytten och saknade Åbo.

September:

Njöt av diskmaskinen och föll med cykeln. Jag hade avskedskonsert med PD och övervägde att börja fotoblogga (vilket jag bevisligen inte började). Tittade på nästan alla Frasieravsnitt och doftade gott. Blev myggbiten och åkte på spa. Fick blommor och träffade en idétjuv. Under månaden försökte jag skriva på gradun.

Oktober:

Dirigerade konserter och sov på hamburgarhotell, vandrarhem och på vanligt hotell med Robert. Insåg grejen med frukt och tänkte köpa en jacka. Insåg att jag hade åtta schampon och berusade mej mer än vanligt. Umgicks med Iso-G och tittade på tv.

November:

Jag gick på balett och teater och betedde mej som en tönt i telefon. Tillsammans med Robert skrattade vi så vi kiknade. Jag lärde mej att både dra och knuffa i dörrar och fick tandkräm i ögat. Jag umgicks med fina vänner och betalade sjukt mycket pengar och skrev på gradun. Jag ledde en kör och blev full en torsdagseftermiddag.

December:

Klappade ihop resplanerna och friterade julstjärnor. Jag klädde mej i en grön tyllkjol och bakade kolknäck. Upptäckte den fantastiska friends-stämman och gick på julkonserter. Vi rimmade, ställde till med julebrunch och jag träffade städ-adolf och fick en hederlig eftermiddagsfylla. Lappade ett hål i en tand, firade jul och lärde mej att svara hövligt i telefon.


Och under allt detta fantastiska så har jag älskat Robert och mina fantastiska vänner mer än någonsin. ♥
Tack. Utan er skulle året ha varit usligt.

1 kommentar:

Cam sa...

wow, du har varit full på en massa olika ställen i finland! och ja ATT det har varit ett bra år!

p.s. vi måste göra det här med eftermiddagsfylla till tradition ;)