torsdag 25 november 2010

Livet som trött tågresenär

torsdag 25 november 2010
Alla jublar: ett till inlägg om tåg.
Detta är i sanning tågveckan. Måndag: tåg till åbo tur och retur. Onsdag: tåg till Vasa. Torsdag: tåg från Vasa. Fredag: Tåg till Åbo. Söndag: Tåg från Åbo. Måndag: tåg till Åbo tur och retur.

Som tågresenär blir man lätt trött, och imorse, då min snälla far skjutsade mig till tåget och önskade mig en trevlig vistelse i Åbo blev jag alldeles trött, skräckslagen och nedstämd; härregud ja det är ju måndag idag igen och jag har inte ens med mig noterna, oj suck ändå dethär blir nog ingen bra övning alltså skit vad oförberedd jag känner mig. Tills jag insåg att det inte alls är måndag idag och att pappa avsåg den stundande helgen då jag med gott samvete kan vara notlös och rajta och tajta och vara oförberedd på försenade tåg fast till Joensuu om jag vill.

De som fattar fattar men: "I hate trains". (för de som inte fattar: från en tv-seriefavourite of mine)

1 kommentar:

jro sa...

Jee, jo du kan vara helt hur oansvarslös som du vill. Men helst inte i Joensuu. Det blir liksom roligare om du är det i Åbot.