torsdag 13 januari 2011

Hoppsan!

torsdag 13 januari 2011
Ibland kan en vanlig torsdag bjuda på trevliga överraskningar. Som idag tillexempel. Scenariot är följande:
Där sitter jag, allena framför min dator och väsär med noter. Jag blir mer och mer irriterad, eftersom programmet inte verkar kunna läsa mina tankar och saker inte går som jag vill. Alla vet ju, att man vid irritationsmoment som detta bör ta en paus och göra nåt annat. Och då, out of nowhere, kan man hitta sig själv på H&Ms webbshop klickandes hem saker för över 100lappen. Trots att man igår högt och ljudligt förkunnat att man inte skall webbshoppa alls nu, för man ska spara pengar för viktigare ändamål (typ resa till Thailand...). Men sen slår det en med kraft: man måste ha nån snygg bikini i thailand också. Och kanske några andra snygga kläder. För livet är ju faktiskt inte bara Thailand.
And the rest is history. En liten bit av mej hoppas nu att inget av det jag klickat hem ska passa mej, så att jag inte behöver betala över 100 spänn för H&Mgrejer jag ursprungligen inte ens skulle ha. Men vet ni, näinhän se toimii. För nu är jag på gott humör igen, och kan fortsätta bråka och trixa med Sibelius.

Hejhej.

Inga kommentarer: