tisdag 8 mars 2011

Kvinnoglimten

tisdag 8 mars 2011
Jag hade inte tänkt kommentera detta med kvinnodagen desto mera, men nu känner jag ju att det behövs en liten minikommentar iallafall. Kvinnodagen är en bra dag. Dock kan jag uppleva att den egentligen a) är ett bevis på att något är felställt i vårt samhälle och b) att många tycks se på dagen annorlunda än jag. Om JAG sku få bestämma, sku det handla lite mindre om att hylla kvinnor i allmänhet (vilket det ju inte alls är nåt fel på i sig) och lite mer om begrundan och eftertanke gällande jämställdheten de resterande 364 dagarna.

Sådärja. Nu har jag dragit mitt strå till kvinnostacken och kan återgå till att vara oseriös och käck med glimten i ögat. Jag fick förresten en komplimang modell finare i helgen: "din glimt i ögat är bland de finaste glimtar jag sett". Man ba aaaw.

Inga kommentarer: