onsdag 30 mars 2011

två matrelaterade iakttagelser

onsdag 30 mars 2011
Temat viktiga meddelanden tycks fortsätta. Det första gäller vindruvor. Förr, då jag var sambo, måste jag vara snabb ifall någondera av oss hade handlat hem vindruvor, eftersom Herr Robäär var en riktig jäkel på att käka vindruvor. Nu kan jag ha ett paket i många (åtminstone två!) dagar utan att behöva oroa mej det minsta för att bli utan. Samboskapet-singelskapet 0-1.
Det andra gäller ost. Alltså dendär vanlig tråkosten som man sätter på smörgåsen varje dag. För mig är det nämligen viktigt att ostens yta alltid är slät. Det är dock äckligt med för mycket ost på smörgåsen och oftast räcker det med en skiva för att täcka mitt knäckebröd. Detta leder till att jag blir tvungen att hyvla osten slät och sedan stå och äta ost vid diskbänken, vilket i sin tur leder till att jag måste trotsa principen att inte stå och äta vid diskbänken (kestär inte folk som står och äter). Detta liv, detta liv.

Inga kommentarer: