onsdag 11 maj 2011

Om hur det går till då jag shoppar

onsdag 11 maj 2011
Efter väl utfört värv (mognadsprov, graduinlämning, studiepoängsgrejsfix) tog jag mej en välförtjänt shoppingrunda. I Butiken frågade jag efter en klänning i storlek S, men fick tyvärr korgen. Okej, bra tänkte jag. Mindre hål i plånboken. Började traska ut då försäljaren kom springande efter mej för att berätta att hon visst hade hittat en S iallafall och att jag såklart sku få köpa den. Jag ba okej. Tänkte att plånboken redan är ett enda stort hål och att ett till inte gör stor skada. Gjorde ett nytt försök att lämna affären men insåg i sista stund att jag glömt min telefon på disken och rusade tillbaka in efter den (!), och påbörjade det tredje försöket att lämna affären men då jag skulle ut fick alarmsystemet för sej att börja tjuta alldeles obarmhärtigt utelämnande elakt åt mej. Jag gick ännu en gång tillbaka in i butiken för att kontrollera eventuella kvarglömda alarm på mina inköp. Tadaa, visst hade ett blivit kvar. Försäljaren ursäktade sig så hemskt mycket och jag påbörjade ett fjärde försök att lämna butiken. Just då jag höll på att ta steget ut kom försäljaren igen springande efter mej för att ge mej två 10-euros rabattsedlar vid nästa köp, som ursäkt för allt besvär. Plötsligt kändes det lönande att behöva göra fyra försök att lämna en affär.
.

2 kommentarer:

Evis sa...

Grattis!!!!!! Mest så där för dagsverket men förstås också till klänningen ;)

Hanna sa...

Man Tackar! :)