söndag 31 juli 2011

Semestern som gick i ett huj

söndag 31 juli 2011
Då semestern lider mot sitt obarmhärtiga slut skall man vara nostalgisk.

Sista veckan av semestern satt vi på bryggan
















beundrade solnedgången än en gång
















Och medan oskyldiga ungdomar brutalt mördades satt jag och beundrade detta
















Jag kallar det för M&M-smycket (Magisters-&Moderskapssmycket)




















Vi åt vår sista landemåltid i vacker kvällssol
















och ville nästan inte åka till stan (eller åtminstone bara lite)
















Jag kände mina husmoderliga plikter kalla och svängde ihop en paj
















Oh, the romance...
















Och sen kom vi hem till dethär




















Dethär är allt "före" bilden. Efter, alltså nuläget, täcks vi inte fota.

Det var den semestern det. Hej Åbo säger jag! (och Samsan får bli kvar i råddet. Man är ju schysst vettja!)

2 kommentarer:

Marina sa...

Grattis sent omsider :) ser på bilderna och saknar sommar-finland pikupikulite... :)

Hanna sa...

Tackar! Jo, sommarfinland har sina fina sidor :) hoppas allt är bra med dej!